08:740 80 00

Varukorg: 0 Produkter.

Köpvillkor

Vänligen läs igenom köpevillkoren innan du avslutar ditt köp.

Varans Pris

Priset är det som gäller vid Alanza Möblers butiker eller webbshoppen vid inköpstillfälle. Priset kan variera mellan våra butiker men skillnaden är marginell.

I varans pris ingår alltid Moms. Inga andra avgifter eller tillägg ingår i priset.

Öppet köp
Ej öppet köp eller bytesrätt,  endast  14 dagars  retur rätt vid online köp

Vi accepterar ej öppet köp och returer av följande anledningar:

 

  • Fakturan saknas eller varan ser använd ut.
  • Returer belagda med lösen, löses ej.
  • Öppet köp gäller ej i fysisk butik.
  • Vid retur av varor som är köpta med avbetalning tillkommer expeditions- avgift, f.n 130 kr och bankens expeditionsavgifter (för ytterligare info se bankens köpevillkor)
  • Öppet köp gäller ej på förbeställda varor, REA varor, utförsäljningsvaror och rabatterade varor.

 

Vänligen notera att Alla våra varor kontrolleras innan de skickas till kunden. Om ni upptäcker fel på varan så är ni skyldiga att anmäla detta till oss inom 24 timmar f.o.m mottagandet av varan. Anmälan ska vara skriftlig och kan skickas på följande sätt:

  • Info@alanza.se  den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den
  • Skriftlig brev med postens datumstämpel. Anmälan som saknar postens datumstämpel godkänns ej.

Vid eventuellt försök till bedrägeri så polisanmäler vi händelsen utan undantag.

Förbeställda Varor

Vid avbeställning dras 30% av varans ordinarie pris bort.

Garanti
Våra varor har 1 års garanti mot materiel- och fabrikatsfel, med följande undantag: Garanti gäller ej på utförsäljningsvaror eller el-komponenter.
Snälla var noggrann med din faktura, den är din garantisedel. Våra försäljare har inte rätt att ta emot varan utan faktura. Utsätts varan för oaktsamhet gäller ej garanti. Vid retur till oss är det viktigt att en kopia på fakturan bifogas samt en felbeskrivning.

Betalning & Säkerhet
Vi på Alanza Möbler AB bryr oss om våra kunder och vill att er köpupplevelse skall vara så säker och problemfri som möjligt. Vi följer samtliga lagar för näthandel och använder alltid säkra, krypterade sidor när vi tar emot er personliga information. Vi behandlar all kundinformation med största integritet och säljer aldrig kundinformation vidare.Vi är i partnerskap med Svea Ekonomi AB och Payson betaltjänster som använder den senaste teknologin för att skydda dina personuppgifter och behandla alla betalningar med största säkerhet och sekretess. För att veta mer om vad vi gör för att värna om din säkerhet, ta gärna en titt på vår sekretesspolicy.

Handla med faktura
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Alanza Möbler AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso
.

Handla med delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

 Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

 Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

 Allmänna villkor hittar du här.

 Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.

 

Råd

Mer  information om distansavtalslagen  hittar hos Konsumentverket:

http://www.konsumentverket.se/



Färgavvikelser

Vid eventuell komplettering / ersättning av tidigare köpta varor med läderklädsel, textil eller syntet kan det förekomma vissa färgavvikelser. Vi kan ej garantera en 100% likhet på grund av faktorer utom vår kontroll. Varje färgbad är unikt och ger aldrig exakt samma nyans. Oftast är skillnaden minimal men det kan vara bra att tänka på detta om du har tänkt komplettera din soffgrupp med till exempel en fåtölj vid ett senare tillfälle. Vi kan ej heller garantera att färger som visas på hemsidan exakt återger de färger som varan har i verkligheten. Hur färgen återges beror på inställningar i din dator.

Leveranstid
Normalt kommer varorna levereras inom en vecka. Leverans av presentkort sker inom 3-4 arbetsdagar. Beställda varor har en väntetid på 7-12 veckor. Ibland händer det på grund av väder eller andra försvårade omständigheter att väntetiden blir längre. I så fall kommer detta stå på vår webbplats eller meddelas per telefon/ brev /mail /sms, minst en vecka innan ordinarie leveranstid.
Alanza möbler fritar sig ansvaret för eventuella skador som uppkommer i samband med varans uppbärning till kundens bostad genom portar, dörrar och trappor. 

Transport
Prisinformation gällande transport finns tillgänglig i våra butiker i ett informationsblad som uppdateras varje månad.

Ej mottagna varor

Tar du inte emot eller om du inte löser ut din beställda vara debiteras du 
för frakt och hanteringskostnader.. 
för vara beställd med handpenning förlorar du handpenningen, och den återbetals ej.

 

Transportvillkoren är följande:

  • Vid returrätt inom 14 dagar står kunden för alla transportkostnader och dessa kostnader återbetalas ej.
  • Med transporten menas förflytning av en vara från vår BUTIK till kundens PORT. Vi har alltså ansvar för varan från butiken till kundens port.
  • När varan har levererats skall kunden skriva på leveranssedeln och godkänna att varan är hel och oskadad.
  • Därför är det viktig att du som kund planerar mottagandet av varan, så att det finns några personer som hjälper er vidare. Detta är för att hålla så minimala transportpriser som möjliga för kunden.
  • Om ni önskar ha vara installerad i bostaden så kan ni beställa transport + service.

 

Vid transport + service ingår följande:

 

  • Vi ansvarar för varan hela vägen hem, även upp för trappor. Vi installerar varan åt dig, ger tips och råd om vilka alternativ som är bäst samt tar hand om hanteringen av kartonger, plast och andra förpackningsmaterial.

Mottagande
Vid mottagande/efter monteringen  är det mycket viktigt att besikta så att inga synliga skador finns.
Se till att transportören har noterat eventuell skador innan du skriver under och mottager din försändelse.

  • Vid hantering/borttagning av era gamla möbler tillkommer 400 kr extra. Där ingår borttagning av möbeln från bostaden till grovsoprum (ej  transport till annan adress).



Reservation
Vi reserverar oss mot slutförsäljning, bild eller text fel. Vi förbehåller oss rätten att ändra tekniska specifikationer utan föregående meddelande. Alanza Möbler har också rätt att vidtaga förändringar av godset under förutsättning att godset är likvärdigt och ej försämras eller dess pris ökar avsevärt. Avvikelserna är i så fall obetydliga och beror på att varan kan vara slut hos den ordinarie leverantören och vi tvingas beställa av en annan leverantör.

Restnotering
Alanza Möbler förbehåller sig rätten att restnotera slutsåld artikel, samt rätten att stryka restnoterad artikel. Du har rätt att avstå från det som restnoteras om du ej vill vänta.

Slutförsäljning
Det är vårt mål att ha så mycket så möjligt i lager, men tyvär så händer det att varan inte finns tillgänglig.

Utgående Artiklar
Alanza Möbler förbehåller sig rätten att stryka artiklar ur vårt sortiment utan föregående meddelande.

Lager
Vissa udda artiklar lagerförs ej utan beställs hem efter hand.

Prisändringar
Vi förbehåller oss rätten att höja eller sänka priser. Prishöjning kan ske vid t.ex. Leverantörs byte eller om valutakurser och statliga pålagor förändras.

Varumärken
Alla märken och varumärken är egendom av deras respektive ägare.

 

Tack för besöket och välkommen åter!